torsdag den 16. september 2010

hunde

hej alle dyre elskere

idag vil jeg fortælle lidt om hunde og det er selvfølgelig ikke noget jeg selv finder på og jeg skifter måske farve en gang imellem så der ikke bare er en farve nå men nu til hundene: hunde er et pattedyr og de er i familie med ulve hvis du skal have en hund så skal du helst gøre alting klar hvis du skal have en hvalp så skal du spørge dyrelægen hvad for noget foder(mad) den skal have du skal gøre dens seng klar og der skal helst ikke være ledninger for hvalpe er meget legesyge og kan bide i alt så køb noget legetøj til den som den kan lege med og det er også godt med nogle legetøj der kan sige lyde hvis nu din hund bliver skadet eller syg så skal du hurtigt gå til dyrelægen hvis den har lopper skal den også til dyrelægen for den skal have nogle midler der skal få lopperne væk og hunden skal vaccineres og det er bedst den for din første vaccination inden den går udenfor for så kan den rissikere at blive syg og når den har fået alle vaccinationerne så må den gerne møde andre hunde når en hund er 1 uge gammel kan den ikke se og skal drikke mælk fra sin mor når den er 2 uger kan den åbne øjene men den kan stadig ikke se eller høre så tydeligt når den er 3 uger så kan den se og høre meget bedre og den kan udforske verden men den drikker stadig mælk af sin mor når den er 4 uger gammel så kan den begynde at lege også bliver den også lidt uafhænig af sin mor når den er 5 uger gammel så er alle dens første tænder vokset og den kan spise fast føre og skal kun drikke lidt mælk af sin mor når den er 9 uger gammel så må den hentes af nogle hunde ejere der er mange racer af hunde og nogen er blandingracer eller et gadekryds gadekryds er også en blandings race men en slags mere blandet så man ved ikke hvordan de kommer til at se ud når de bliver større så derfor er de også lidt billigere end racehunde hunde er ikke ligesom de andre pattedyr f.eks katte de har nogenlunde samme form men det har hunde ikke nogen er meget store og nogen er bitte små og de kan have mange forskellige farver nogen er langhårede og nogen er kort hårede så der er meget forskel imellem de forskellige racehunde hvis din hund er rask så skal den have: en kold og fugtig snude ikke have noget sort ørevoks ingen lopper og klare øjne hvis den ikke har det så skal den til dyrelægen men hvis den f.eks har lopper eller har sort ørevoks så skal man ikke være bange for dyrelægen skal nok klare det hvis i har en have som hunden skal være så skal i tjekke om haven er god nok hvis hegnet er højt nok så den ikke kan hoppe over også skal den også være lidt nede i jorden for hunde kan godt finde på at grave igennem jorden så det skal i tjekke og hvis i har andre kæledyr så kan de godt blive gode venner men det er ikke altid de kan blive det de skal have lidt tid og kende hinanden
jeg har ikke så meget at sige nu men det er så det om hunde jeg håber i lærte noget men der er nok nogen som ikke lærte noget men jeg håber i lære noget næste gang jeg tror jeg skriver om katte næste gang men er ikke helt sikker

knus og kram
mia

2 kommentarer:

  1. hej Mia
    er du gal jeg lærte en masse
    jeg er nok blevet den klogeste i klassen
    og som sagt du ved vildt meget
    hvor har du lært alt det henne

    Panda Kram
    Sarajf

    SvarSlet
  2. hej sarajf

    ihhh jeg er så glad for at du har lært noget altså når man skal lære noget skal man også knokle med det så jeg har læst en el masse bøger om de forskellige dyr også har jeg skrevet med mine egne ord om de forskellige dyr og nu skriver jeg ikke kun om dyr men også andre ting

    kæmpe kram
    mia
    ps:dette her høre ikke med til panfu så derfor skal du helst ikke skrive panda kram men du må gerne

    SvarSlet